Krönika - Israel Vibration & Roots Radics Band !

Så var vi på väg till Kägelbanan igen då. Men den här gången är det inte "My Princess gone" eller "Rasta still de bout" som spelas i bilen utan låtar som "cool and calm", "same song" och "voulters", det är dags för Israel Vibration. Efter att ha sett Israel vibration på URF06 och många timmars spelande på stereon såg vi alla fram emot spelningen igår 12/5 på kägelbanan, södra teatern.

Betyg: ® ® ® ® (4 / 5)

Som förra besöket så startade kvällen i det lounge liknande rummet med en kall öl efter den 10 mil långa bilfärden och även denna gång så var det sköna vibes direkt.



Efter ett litet tag gick vi in i konsertlokalen för att ta plats, en skiva gick med tunga tunes och folk började röra på sig mer och mer. Ca 22.00 så gick bandet på scen och började jamma och stället började gunga i takt, efter några låtar från (R.R.B) Roots Radics Band så kliver så Cecil Spence (Skelly) och Lascelle Bulgin (Wiss) på scen och iaf jag fick gåshud, här var dom, två levande legender bara några meter ifrån oss.

Spelningen rullade på med låtar som, "are you feelin irie" och "ball of fire" och allt var verkligen irie.
Det jag tänkte på under hela spelningen var hur bekväma dom båda såg ut med varandra, dom har ju trots allt spelat tillsammans i 30 år, och även ledgitarristen såg ut att stortrivas på scen. Jag hade hoppats på att få höra "Rudeboy shufflin", "cool and calm" och "same song" men ingen av dessa spelades, förmodligen för att dom är ute och promotar sin ny skiva, så, många av sångerna som spelades kände jag inte igen, men det var fortfarnade en lysande konsert med ett av de största rootsband som fortfarande spelar. Jag tror fortfarande att jag kan känna Israels vibrationer genom min kropp även idag.

Blessing

S

Kommentarer
Postat av: Marcus

Irie! Vad tyckte ni andra som var där! Lite feedback nu.

2008-05-13 @ 20:38:06
Postat av: angelo

Jag var tyvärr inte där men jag gissar på att de inte spelade "Rudeboy Shufflin" eftersom det är Apple som sjunger den. Eller spelar de hans låtar med? Hur såg låtlistan ut?



Peace!

2008-05-13 @ 20:53:40
URL: http://mitchelangelo.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag var tyvärr inte heller där :(

2008-05-13 @ 20:57:19
Postat av: Jocke

Cool and calm var ju bland dom sista låtarna dom körde. Vulture körde dom däremot inte!



Annars var det en riktigt bra spelning tycker jag!



Ska ladda upp lite klipp på youtube i helgen!

2008-05-14 @ 00:00:14
Postat av: S

cool and calm??? Gick dom på scen igen?? Vi gick efter dom lirade den där ska liknande låten.

2008-05-14 @ 07:30:34
Postat av: Gordon

Kan berätta att de körde både cool and calm och same song bland extranummren och nån till,skulle uppskatta att de spelade i 2o minuter efter uppehållet.Hade jävligt höga förväntningar som slog in. Sjukt Bra!

2008-05-14 @ 11:25:57
Postat av: S

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJ!!!!!!



Fan! Jag visste att vi gick för tidigt, helvete

2008-05-14 @ 11:36:33
Postat av: Anonym

Ni som såg hela spelningen...:P Lirade dom "African Unification"? :)

2008-05-14 @ 11:50:04
Postat av: Gordon

Nej, ingen african Unification som jag hörde i allafall....

Själv saknade jag t.ex jailhouse rockin och get up and go.

2008-05-14 @ 12:45:43
Postat av: Jocke

Jaa, sen sista låten dom körde när dom gick ut igen var ju Red Eyes! Fan va drag det var i publiken då!

2008-05-15 @ 11:28:49
Postat av: S

Egentligen vill jag inte veta, men hur många låtar körde dom när dom kom tillbaka upp på scen?

2008-05-15 @ 13:10:49
Postat av: Jocke

4-5 st kanske....

2008-05-15 @ 17:59:38
Postat av: S

:(

2008-05-15 @ 18:37:35
Postat av: Jahovia

Bigups!

The most wicked!

+++++

2008-05-21 @ 16:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0