Bob Marley Dokumentärer

Här är första delen ur en riktigt bra dokumentär om Bob Marley. Dokumentären heter "Rebel Music - The Bob Marley Story" och finns att se på youtube.



För er som är intresserade av att se mer dokumentärmaterial om Bob Marley så har vi sammanställt en lista nedan.

Dokumentärer som finns att köpa på DVD:
• Bob Marley - Rebel Music
• Bob Marley - Legend
• Bob Marley - Spiritual Journey
• Bob Marley - Music In Review
• Bob Marley - Time Will Tell
• Bob Marley - Music In Review
• Bob Marley - Catch a fire


När vi ändå är inne på dokumentärer om Bob Marley så kan vi, för er som inte redan visste, avslöja att oscarsvinnaren Martin Scorsese har skrivit på om att göra en dokumentärfilm om Bob.

Martin Scorsese


En titel finns ännu inte men ett premiärdatum för filmen har fastställts till den 6 Februari 2010, vilket är Bob Marleys 65 årsdag.Filmen har stöd från Marleyfamiljen och sonen Ziggy ska vara med i produktionen som exekutiv producent.

Jag tror att detta kommer bli en betydligt mer omfattande och bättre dokumentärfilm än någon annan tidigare. Eftersom jag första tydde det som att Scorsese ska göra en film med skådespelare så fick jag lite funderingar. Om det är nu är så att dokumentären ska utspelas som en film med skådespelare. Vem ska då spela Bob Marley? Jag skulle nog helst se någon av hans söner. Just nu känns det som att Stephen skulle passa väldigt bra in i rollen. Vad tycker du?

/Marcus

Kommentarer
Postat av: a

helt klart stephen, men damian tycker jag är så jäkla lik bob

2008-05-11 @ 21:06:56
Postat av: S

Jag skulle vilja se Ziggy som Bob, men annars skulle det gärna vara någon okänd jamaicansk skådis som är väldigt lik Bob :)



Kommer hursom bli en tung film om den största musiker som någonsin har levt..



Blessings overflowing

2008-05-11 @ 21:38:46
Postat av: Jani

Jag tycker att Will Smith ska spela Bob, hahahahahhahahaha.... Det läskiga är att det kommer säkert att bli nått sånt. Hela filmen står och faller på en skådis. Oliver Stone gjorde kanske världens bästa val när han kastade in Val Kilmer som Jim Morison i The Doors. Hoppas att det här kan vara ännu bättre. Fast med tanke på hans senaste flopp med Leonardo D, så blir bena lite skagiga

2008-05-12 @ 00:44:28
Postat av: e.

håller med S .. hade vart gött me en lik snubbe som inte ens är känd, så komemr den bli känd för "ah han som spela bob" i resten av sitt liv.. hehe..



ne, men om det är den jag tänker på att det är, vilket det nog är.. så har jag läst att Lauren Hill skulel spela Rita Marley och Jamie Foxx skulle spela Bob..



återstår och ser.. kan bli en succé elelr en flopp.. tror nog att jamie foxx får rå träna inför rollen.. få in patoisen och allt;)

2008-05-16 @ 15:02:09
URL: http://www.myspace.com/thespraycanlovestory

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0