Reggae Music !

Hade en liten pratstund med min bror igår kväll angående reggaemusik och dess påverkan på människor.
Tycker det är helt otroligt hur en musik "stil" kan påverka människor så mycket som reggae musik gör, för jag kan säga att reggae har förändrat mitt liv och hur jag ser på olika situationer, personer, händelser mm

Det har även fått upp mina ögon för rastarörelsen. Hela mitt liv har jag kan känt och haft tro om att det finns något högre än mig, något som inte går att förklara eller ta i.
Jag har sökt efter svar och guidning på många olika håll men inte hittat något som tilltalar mig, tills jag fann rasta.

Jag kan säga att jag bara skrapat på ytan inom rasta men det jag lärt mig och det jag känner så har jag äntligen hittat det jag sökt efter.
Det finns många som inte tar en på allvar när man talar om att man känner tillhöringhet och tro till rasta dels för att jag är vit, men som Hans Majestät sa "tills färgen på en mans skin är av lika mycket betydelse som färgen på hans ögon" och när jag tänker på det skrattar jag åt folk med fördomar, för det spelar INGEN roll om du är vit svart gul brun röd orange rosa grön, alla kan finna sig själva och JAH inom RastafarI för vi är ALLA sammankopplade via den Den högste, Hans Majestät Haile I Selassie I den förste.


JAAAH RASTAFARI !!! Prisa Selassie I och låt aldrig elden slockna!

Bränn ner Babylon!!!


S

image20

Kommentarer
Postat av: Marcus

Big up bredrin!

2008-04-19 @ 18:58:13
Postat av: Dina .V. Lollipop

Bränn BABYLON!

2010-04-08 @ 23:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0