Nästa artistsläpp på URF?

image36

Det är frågan. Jag har tillsammans med andra spekulerat en hel del i hur nästa artistsläpp kommer se ut. Redan nu är artistlistan fylld med många bra artister och vi hoppas att de resterande släppen kommer hålla lika bra klass, om inte ännu bättre. Det brukar oftast vara så med de sista släppen kommer de största namnen. Min personlinga lista av de TOP 4 artister jag vill se i sommar ser ut som följande.

1. Damian "Jr Gong" Marley
Troligen den bästa artisten inom reggaen idag enligt mig. Hans musik är så sjukt bra. Damian leverar djupa och bra texter, bra rytm, sköna tunggung och energiska låtar. Bra flow i "rap" och sjungandet. Det vore nog det tyngsta som skulle hända, att Damian stod med på nästa artistskläpp.

2. Pressure Busspipe
Nykomligen med den sköna rösten. Pressure verkar kunna sjunga hur han vill. Djupa toner och plötsligt upp i falsett. Låtarna är egna och medryckande.

3. Morgan Heritage
Extremt musikaliska och jag har alltid velat se dem. Vet att dom var på URF 2006, men då inte fulltaligt på scen. Vore verkligen härligt att se dem i sommar. Jag har en känsla av att detta kommer slå in!

4. Sizzla
Efter att ha sett Anthony B förra året tänkte jag, det kan inte finnas någon med mer energi på scen?! Sen fick jag höra att en artist som inte gör annat än öser genom varje låt är Sizzla. Jag har lyssnat väldigt mycket på Sizzla förut och man vet att killen släpper väldigt mycket skivor. Man kan nästan tro att han gör en låt om dagen. Hur som helst finns det en del riktigt bra låtar i Sizzlas portfölj och jag skulle gärna se en ösig konsert med honom.

Om någon av dessa står på nästa artistsläpp blir det ett glädjeskrik från min sida.

Vilka finns på eran top 4?

/Marcus

Kommentarer
Postat av: S

Damian Marley
Ras Attitude
The Gladiators
Pressure

Bless

2008-04-28 @ 16:51:13
Postat av: S

Och Bushman!!!!!
:)

2008-04-28 @ 16:51:41
Postat av: Jani

Vilken bra sida ni har gjort! Riktigt fint att någon
tar tag och levererar en fet reggae blogg! Jag skulle nog sätta Bunny Wailer på första plats, på min lista.
Enbart pg av låten Dream Land, den har blivit standard på fredagar. När den kommer på vet man att det är helg. Prisa den låten!

2008-04-28 @ 17:09:30
URL: http://www.myspace.com/elektroniskasyrsor
Postat av: Marcus

Ja Bushman håller jag med om, vore riktigt nice. Ska kolla in elektoniskasyrsor nu!

2008-04-28 @ 17:19:01
Postat av: David

Big Up för denna blogg!

Svårt att välja fyra... men jag håller med om Damian "Jr Gong" Marley och Morgan Heritage, därutöver vill jag lägga till:

1. Tarrus Riley... "She's Royal", "Beware", "Protect Yuh Head", etc

2. Collie Budz... "Mamacita", etc

3. Lady Saw... behöver väl ingen närmare presentation

Jag bryr mig inte så mycket om Sizzla kommer på URF08. Jag var på hans konsert i Malmö när-det-nu-var och då kändes det som att han körde typ 30-60 sekunder av varje låt, men många låtar. När jag väl börjat sjunga med i "Thank you mama" eller "Aint gonna see us fall", etc, så blev det strax en annan låt... det blev liksom stressigt på något vis.

Respect.

2008-04-28 @ 19:35:19
URL: http://www.2good.nu/
Postat av: jonas (kamelbulle)

Jag skulle nog sätta:

1. Willi Williams på första plats, det räcker med bara två låtar för att hamna där och det är Armagideon Time och Praise Him.

2. Lutan Fyah, allt han släpper blir i princip bra.

3. Anthony B, blir bra på det mesta

4. Alborosie, helt otroligt bra

2008-04-28 @ 19:56:29
Postat av: Oscar

Min lista (utan inbördes ordning):

1. Anthony B (nästan den enda bobo-sångaren jag gillar, och det är först på senare tid som jag har "hittat" honom)

2. Morgan Heritage

3. Tarrus Riley

4. Ijahman Levy (Levi)

2008-04-28 @ 19:58:25
Postat av: Oscar

Förresten, jag lägger till en femte, som jag säkert kommer få mycket skit för, men det struntar jag i, för jag gillar hans musik:

5. Gentleman (MED Far East Band)

2008-04-28 @ 20:02:42
Postat av: Gordon

Önskelista:
1. Burning spear-Har inte sett live
2. Alpha Blondy-Har inte sett live
3. Jimmy cliff-Har inte sett live
4. Max Romeo-Har inte sett live

Har valt att ta med gamla gubbar för man vet ju inte hur länge de finns kvar så att säga......

2008-04-28 @ 20:22:23
Postat av: Marcus

Det är väldigt svårt det här. Tog lång tid att ta ut min top 4.

Lutan Fyah och Anthony B är i vanliga fall mina favoriter men eftersom jag har sett dem båda så ville jag ge ett par andra en plats på listan.

Gordon. Skulle gärna se Burning Spear jag med faktiskt.

Bless

2008-04-28 @ 20:30:48
Postat av: S

Om "the Spear" kommer går jag i taket :)

It was i-man how said, ites green and gold hits the rainbow, the lion the lion did crown the king!!

Bless

2008-04-28 @ 21:27:45
Postat av: A

Burning Spear
Bunny wailer
Ijahman levi
Tiken jah fakoly

2008-04-28 @ 22:39:39
Postat av: angelo

Burning Spear
Israel Vibration
Alpha Blondy
Morgan Heritage

Jag såg Sizzla i somras, han var inget vidare live. Som någon kommenterade tidigare så kör han 30-60 sek av en låt, sedan en eller två "pull ups" och sedan en ny låt. Skittråkigt faktiskt.

2008-04-30 @ 00:56:16
URL: http://mitchelangelo.blogspot.com
Postat av: Marcus

Grymt att Burning Spear kommer! Jag fick in en också, Morgan Heritage, IRIE!

2008-05-06 @ 17:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0