Inför URF08 - Groundation!

I skrivande stund är det bara 119 dagar kvar till Uppsala Reggae Festival. Med de första två artistsläppen klara så ser det ut att bli en rikigt bra festival år i igen! Jag har en tanke om att följa upp allt som händer till URF08. Så detta är den första delen i "Inför URF08".

Först vill jag dela med mig av tidigare erfarenheter, som t.ex. Groundations spelning bara någon vecka innan URF förra året. Det var en ganska regnig kväll i Uppsala, men på något sätt var det en väldigt lyckad spelning. Det är inte vanligt att en artist eller band låter bättre live än på skiva, men det måste jag säga att Groundation lyckas göra. Med en extrem timing och detaljer i musiken så bygger de upp låtarna på ett sätt som får mig att känna rysningar från nacken ner till tårna!

image7


Kort info om Groundation:
Grundat: 1998
Sångare: Harrison Stafford
Album:
1999 - Young Tree (Remastered 2002)
2001 - Each on teach one
2002 - Hebron Gate
2004 - We free again
2005 - Dub Wars
2006 -  Upon The Bridge

Som ni alla vet vid det här laget är Groundation klara för URF08 och vi hoppas väl alla att det blir, om möjligt, en ännu bättre spelning än förra året!

Bless

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0